KLANT
Wo-Pi – Het Warmste Glas
(Wouter Vanswartenbrouck & Pieter Pleumeekers)
PRODUCTIE
Grafisch ontwerp, illustratie
Dit jaar verzorgden wij het ontwerp van deze unieke set Duvel glazen & bierviltjes voor Wo-Pi (Het Warmste Glas), gelinkt aan het thema van De Warmste Week: eenzaamheid. Deze beperkte editie bestaat uit slechts 192 sets en is een echt verzamelobject voor liefhebbers. De opbrengst van de verkoop min productiekosten wordt gedoneerd aan De Warmste Week.
Benieuwd naar de opbrengst? Lees: Signeersessie Het Warmste (Duvel) Glas van WoPi – De Warmste Week
Onze inhouse grafisch ontwerpster Sara vertelt meer over dit bijzondere ontwerp en hoe we tot het eindresultaat kwamen:
“De oorspronkelijke inspiratie voor deze visuals kan gevonden worden bij een werk van de Iraanse straatkunstenaar Mirza Hamid, ook wel de “Banksy van Iran” genoemd.
Ik stuitte op dit kunstwerk toen ik op Google Images het woord “loneliness” ingaf – want elke reis moet érgens beginnen.
Te midden van een indrukwekkende verzameling beelden, sprong dit stuk er voor mij uit. Het raakte meteen een snaar: dit was het. Zo minimalistisch, maar zo krachtig in zijn eenvoud, dat het geen verdere uitleg nodig had.
Het concept van een ontbrekend deel in een persoon, een vormelijke leegte, die door een ander kan worden in- of aangevuld was het perfecte uitgangspunt voor het thema van eenzaamheid. Dat hebben we vertaald naar een grafische stijl die trouw blijft aan de minimalistische benadering, maar met een sterke focus op dualiteit en contrasten.
De Eenzame Mens, levend in zijn betonnen-blokken-stad op een mooie zomerdag, lijkt alles te hebben om gelukkig te zijn, met daar tegenover het Primitieve Monster dat ’s nachts bij maanlicht ronddwaalt in het bos, volledig in harmonie met zijn natuurlijke omgeving die hem alles biedt wat hij nodig heeft.
De boodschap die dit tweeluik wil meegeven is dat de mens, ondanks zijn technologische uitvindingen en vele virtuele verbindingen, een innerlijke leegte ervaart.
Een leegte die enkel kan worden opgevuld door oprecht, menselijk contact.”
Future Graphics maakt de belofte om actief in te spelen op nieuwe media en duurzame technieken. Onder het motto ‘zo groen als kan’ werken we samen met leveranciers die zo groen mogelijk produceren: groene stroom, vegetale inkten, gerecycleerd papier en geoptimaliseerd transport.
Bosstraat 215, 3500 Hasselt
info@futuregraphics.be
0495/ 28.45.65 (WhatsApp)
011 / 69.57 .72